איך בונים תקציב בית משותף?

בהנחה שאתם בית משותף עם ועד בית מסודר, אתם בטח יודעים שכל שנה מחדש יש לערוך את התקציב השנתי. התקציב של דמי ועד הבית קובע את חלוקת הכספים הנאספים מהדיירים על ידי חברת הניהול או על ידי ועד הבית עצמאי.

אפשר להקביל בניית תקציב בית משותף לבנית תקציב של בית (אם אתם כאלו מסודרים), אנחנו כולנו יודעים כמה אנחנו מוציאים כל חודש אבל לא תמיד בודקים את עצמינו מול מה שקבענו.

חובת הועד בית וחברת הניהול, שוסטר ניהול ואחזקה לוודא חודש בחודשו שאין לנו חריגות מהתקציב של הבית המשותף.

בית משותף ותיק יודע מה הן ההוצאות השוטפות שלו, הנעלם הגדול שלו הוא תקציב שיפורים (נרחיב בהמשך), ועד בית של בית משותף ותיק יודע להגדיר כל הוצאה והוצאה ואת עלותה. האדפטציות שהוא יבצע במהלך השנה הנן מינוריות ולא ישפיעו על התקציב בפועל.

ועד בית של בית משותף ותיק יודע שעליו לשים כסף בצד ליום שחור, מה יקרה אם המעלית תיהרס, נצטרך שיפוץ חניון, מה יקרה אם יפלו חיפויים וכדומה. חובת ועד בית להחזיק עד 15% עודפים מעל גובה התקציב. אלו ישמשו את הועד ויאפשרו גמישות ותגובה מהירה לאירוע.

אבל מה קורה אם אתם ועד חדש בבית משותף שרק נמסר. מה קורה אם אתם פעם ראשונה ועד בית ומעולם לא תקצבתם הוצאות בנין?!

מדי שנה, שוסטר ניהול ואחזקה בונה יחד עם ועדי בית משותף תקציב שנתי. תקציב ועד הבית נחלק ל5 קטגוריות חשובות, הוצאות חברת הניהול שוסטר ניהול ואחזקה ,הוצאות קבועות כמו תקשורת, עמלות ועוד, הוצאות מעליות חשמל וביטוח, הוצאות מערכות כולל תיקונים וחלפים, ובצ"מ.

רגע, מה זה בצ"מ?! בצ"מ הם אותם 15% עודפים לרגעים לא צפויים וימים שחורים.

כל בית משותף חייב להתקדם, חייב להשתפר ולשמור על הנכס. חברת הניהול , שוסטר ניהול ואחזקה מאמינה שהנכס שלך משקף את רמת החיים שלך. לכן שמור עליו ושמור על התקציב שלו.